De beschikbaarheid wordt gecontroleerd en de prijzen geladen..

Razendsnel jouw beste parkeerdeal!
Betaalmethodes
de

Prijzen vergelijken

Schiphol gaat gebruik maken van open data

5
aug

Door open data over zijn passagiers en organisaties te koppelen en delen wil Schiphol de algemene reiservaring voor de passagiers verbeteren. Op deze manier wil Schiphol de beste digitale luchthaven ter wereld worden.

Koppeling van data

Schiphol wil de beste digitale luchthaven ter wereld worden en dit gaan ze bereiken door data over boekingen, vluchten en de persoonlijke voorkeuren van reizigers aan elkaar te koppelen. Hier is al langer vraag naar vanuit de ondernemers op Schiphol omdat ze op deze manier de klanten van Schiphol persoonlijke aanbiedingen kunnen doen. Dit is echter niet het enige voordeel zegt IT-directeur Van Veen, het is namelijk de bedoeling dat de vliegervaring van de passagiers nog prettiger en persoonlijker wordt. Als de passagier op Schiphol aankomt moet het lijken alsof er maar èèn vliegtuig is, die van uzelf.

Welke data?

Om deze digitale status te verkrijgen zal Schiphol veel meer data over zijn passagiers moeten verzamelen dan ze nu doen. Daarom probeert Schiphol met zoveel mogelijk bedrijven samen te werken zodat zij hun data aan Schiphol door kunnen geven. Mogelijke samenwerkingspartners zijn bijvoorbeeld de luchtvaartmaatschappijen en de Koninklijke Marechaussee, maar ook bedrijven als Google worden genoemd als potentiële datapartners.

Naast de verzameling van data over de passagier kan deze digitale ontwikkeling ook betekenen dat de passagier zelf meer moet gaan doen. Er wordt al gesproken over het thuis maken van een gezichtsscan met een webcam zodat u op Schiphol automatisch herkend wordt. Ook kan het betekenen dat passagiers beter kunnen anticiperen op de wachttijden op Schiphol, zo kunnen zij eerder of juist later van huis gaan en zo de passagiersstroom op Schiphol verbeteren.

Voor nu hoeven de reizigers zich nog niet druk te maken over dit nieuwe databeleid, Schiphol zal reizigers eerst om instemming vragen voordat zij de plannen daadwerkelijk doorvoeren.

“Dankzij Parkerenschiphol-airport heb ik 4 weken lang mijn auto veilig en overdekt kunnen parkeren”

Robin v/d Laan

“Makkelijk vergelijken en goedkoop parkeren, perfect! ”

Saskia Bruins

“Parkerenschiphol-airport.nl kan ik iedereen aanraden correcte informatie en overzichtelijke website”

Familie Krans

Altijd op de hoogte van de laatste acties en kortingscodes

Twitter

Facebook

Klantenservice: 088 57 00 190
(Ma t/m Vr | 9:00 - 13:00)

Whatsapp service:
(Ma t/m Vr | 9:00 - 17:00)

Email: contact@parkcare.nl

© 2018 Parkeren Schiphol